W tym dziale przedstawiam przykładowe zadania z informatyki. Są to zadania z lekcji oraz zadania, które obowiązują na sprawdzianach i kartkówkach w oddziałach gimnazjalnych. Zadania są do ściągnięcia w formacie PDF.
Zadania klasy drugie:
Semestr I
Arkusz kalkulacyjny:
Zadanie 1. Iloczyny, sumy, zamrażanie komórek, wykresy. | |
Zadanie 2. Iloczyny, sumy, zamrażanie komórek, wykresy. | |
Zadanie 3. Średnie i formuły warunkowe. | |
Zadanie 4. Polecenia MIN, MAKS, LICZ.JEŻELI. |
Semestr II
Zadanie 1. Logomocja - procedury z parametrem. | |
Zadanie 2. Logomocja - procedura na ruch. |
Zadania klasy trzecie:
Semestr I
Semestr II
Zadanie 1. Skrypty w programie Swish. Sterowanie i odbijanie. | |
Zadanie 1. Projekt mieszkania - SketchUp |
Skrypty Swish duplikowanie:
onSelfEvent (load) {
for (i = 0; i <= 2 ; i++) {
kwadrat.duplicateMovieClip("kwadrat",i);
kwadrat._X = Math.randomInt(0);
kwadrat._Y = Math.randomInt(0);}}
Skrypty Swish spadanie:
onSelfEvent (load) {
kwadrat._x=50;
kwadrat._y=50;
predkoscx=0;
predkoscy=5;
pobrotu=5;
wielkosc=100;
}
onSelfEvent (enterFrame) {
kwadrat._y+=predkoscy;
kwadrat._rotation+=pobrotu;
if (kwadrat._y>650) {
kwadrat._y=-50;
kwadrat._x=Math.randomInt(800);
wielkosc=Math.randomInt(90)+10;
pobrotu=Math.randomInt(20)-10;
predkoscy=Math.randomInt(8)+2;
kwadrat._xscale=wielkosc;
kwadrat._yscale=wielkosc;
}
}