Ruszamy z oficjalnym głosowaniem w Młodzieżowym Budżecie Obywatelskim!??Wpłynęło do nas 17 wniosków z następujących szkół (po myślnikach widnieją koszty realizacji projektów):
Przygotowane zostały grafiki, na których są przedstawione oferty placówek oraz cele ich projektów. Aby zagłosować na daną szkołę, wystarczy dać pod jej grafiką pozytywną reakcję (łapka w górę, serduszko lub wow). Wygrywa ten projekt, którego zdjęcie zdobędzie największą liczbę polubień.
https://www.facebook.com/mlodziezowaradabielan/photos/pcb.6531098543599091/6531094990266113
Głosowanie trwa do 30.11, do godziny 18 - być może to Nasza szkoła okaże się zwycięzcą?
Wszystko w naszych rękach :)
Samorząd Uczniowski
23 listopada 2021 roku w naszej szkoła odbyła się lekcja języka hiszpańskiego z native speakerem w ramach programu Cernuda organizowanym przez biuro Radcy ds. Edukacji w Ambasadzie Hiszpanii. Program polega na łączeniu się szkół z całej Polski ze szkołami Językowymi gdzie prolegent dasnej szkoły przedstawia dane zagadnienia.
Klasa 3 f poprzez aplikację Teems połączyła się się panem Lucasem Javierem Perezem de la Fuente - dyrektorem Szkoły Językowej Enforex Marbella y Sevilla. Spotkanie zostało zorganizowane przez panią profesor Marię Strus.
Podczas spotkanie wspólnie z prowadzącym Hiszpanem uczyliśmy się czasów Préterito Perfecto, Préterito Indefinido i Préterito Imperfecto. Pan Lucas przypomniał nam zasady tworzenia tych czasów oraz określniki czasu. W ramach utrwalenia zdobytej wiedzy na koniec spotkania zagraliśmy też w kahoota. Dzięki temu spotkaniu mieliśmy okazję na zetknięcie się z żywym językiem. Mogliśmy także przypomnieć sobie poznane wcześniej czasy. Nie możemy się doczekać kolejnych spotkań w ramach programu.
Amelia Bieńkowska i Julka Stelmańska 3f
W piątek 5 listopada klasa 2e, wraz z nauczycielkami p. Agnieszką Kobus oraz p. Agnieszką Szołkowską, wybrała się na wycieczkę do Wilanowa, żeby odkryć sekrety baroku w tamtejszym pałacu.
Pierwszym punktem zwiedzania było wnętrze letniej rezydencji Jana III Sobieskiego, między innymi biblioteki, sali balowej i sypialni pary królewskiej (warto dodać, że w XVII wieku małżonkowie mieli osobne sypialnie).
Odkryliśmy tajemnice królewskiej alkowy, dowiedzieliśmy się, że żadne pomieszczenie nie mogło mieć białych ścian, w każdym pokoju przedstawiano oryginalne motywy i symbolikę, zobaczyliśmy m.in. pokoje przestawiające cztery pory roku.
Poznaliśmy tradycje przedmałżeńskie, Jana III Sobieskiego, który ożenił się z ukochaną Marysieńką. Przyszły król codziennie dostarczał wybrance bukiet kwiatów, ważny był ich kolor, ponieważ kolory oznaczały fazy związku. Marysieńka na początku otrzymywała bukiety koloru białego oznaczające niewinność, następnie różowe (czystość), a dzień przed ślubem dostarczono jej czerwone róże, które symbolizują namiętność. Natomiast kobiety nie przyjmowały chętnie kwiatów koloru niebieskiego, gdyż niebieski oznaczał tylko przyjaźń.
Wspaniałym przeżyciem była również nauka tańców dawnych i przebranie się w sarmackie stroje z epoki. Przy tej okazji wiele dowiedzieliśmy się o trudnych czasach dla kobiet, które przed czasami królowej Marysieńki nie miały żadnych praw. Nie mogły się uczyć, były całkowicie podporządkowane mężczyznom, a ich obowiązkiem było noszenie obcisłych gorsetów(już od 7 roku życia), co powodowało wiele problemów ze zdrowiem, nieprawidłową budowę ciała oraz mogło doprowadzić to nawet to śmierci.
Wycieczka sprawiła, że Pałac w Wilanowie stał się miejscem, do którego chętnie będziemy wracać.
Justyna Ślubowska 2e.
"Każdy dzień jest kawałkiem historii, nikt nie jest w stanie opowiedzieć jej do końca..." My już dobiliśmy do mety i 19.11.2021 pożegnaliśmy ziemię, która kryje wiele tajemnic. Zamknęliśmy długoterminowy projekt "Wyjazdowa Akademia Maturzysty". Dziś odbyła się właśnie ostatnia, wieńcząca projekt wycieczka. Główną częścią projektu była żywa lekcja historii w Państwowym Muzeum Auschwitz - Birkenau. Uczniowie naszej Szkoły uczcili minutą ciszy więźniów zamordowanych przy "Ścianie Straceń" oraz zapalili znicze i złożyli kwiaty pod Międzynarodowym Pomnikiem Ofiar Obozu. Ile udało nam się zapamiętać, co zrozumieliśmy, jak odebraliśmy i z czym powróciliśmy? Odpowiedź pozostanie na pewno w naszych sercach i umysłach.
Klasa 3B1
- dzień świętowania naszej niepodległości,
- dzień wspominania drogi Polski do wolności,
- dzień przypominania wydarzeń i ludzi, którzy ją wywalczyli.
Tradycyjnie uczniowie naszej szkoły uczczą ten dzień wspominając losy Polski i jej Bohaterów.
W tym roku szkolnym klasa 3c zaprezentuje film "W sercu i w pamięci", jako swój sposób na upamiętnienie tego ważnego święta - 11 Listopada.
https://youtu.be/5KNxaRpokol
"To co przeżyło jedno pokolenie
drugie przerabia w sercu i w pamięci ...
Aż się następne znów na krew poświęci.
Wspomnienie dziadów pieśnią jest dla synów
i znów przez wnuków grzmi piorunem czynów
pieśń, czyn, wspomnienie ...
- to jedno, to POLSKA!".
EK (Biblioteka)
? Warszawska Nagroda Edukacji Kulturalnej trafiła do uczniów i opiekunów z XCIV LO im. gen. Stanisława Maczka
I NAGRODA - Jestem / XCIV LO im. Gen. S. Maczka w Warszawie / Katarzyna Szczudlińska, Marianna Miłkowska, Oliwia Guziołek.
"Jestem bardzo dumna z moich uczniów, że udało im się w tak trudnym okresie zrealizować tak ważne dla nich przedsięwzięcie" - mówi opiekun grupy Pani Katarzyna Szczudlińska.
? Nagrodzony w tym roku projekt nosi tytuł "Jestem" autorstwa Marianny Miłkowskiej, Oliwii Guziołek i Katarzyny Szczudlińskiej został zrealizowany w trudnym czasie pandemii.
W działania projektowe zaangażowali się nie tylko uczennice i uczniowie z Maczka, ale także rodzice, instytucje takie jak Teatr Powszechny oraz młodzież z innych bielańskich liceów.
? Swoim zakresem działania projektowe obejmowały literaturę, kulturę, teatr i film. Do jego realizacji wykorzystano wszystkie dostępne w czasie lockdownu środki. Głównym celem projektu, oprócz ukazania w rewelatorski sposób sylwetki i twórczości Olgi Tokarczuk, była dyskusja ze sposobami ukazywania sztuki w mediach.
Serdecznie gratulujemy :)
MuszkA