Słowa obrażają i mogą prowadzić do przemocy wobec osób o innym kolorze skóry, pochodzeniu, wyznaniu lub orientacji seksualnej. Czasem nawet jej nie rozpoznajesz, bo słowa nienawiści weszły do codziennego użycia, bo przecież „wszyscy tak mówią”. Pomyśl, ile osób jest codziennie atakowanych za to, że chcą być sobą. To nie jest normalne.
Stop mowie nienawiści, stop dyskryminacji, stop słowom, które ranią.
Dołącz do nas i pokaż innym, że jesteś przeciw.
Powiedz #StopMowieNienawisci
Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. Początkowo obchodzony był tylko w Europie, ale już od lat DBI przekroczył jej granice angażując państwa z całego świata. Z pełną listą państw i instytucji biorących udział w Dniu Bezpiecznego Internetu oraz z podjętymi przez nie działaniami można zapoznać się na stronie www.saferinternetday.org.
DBI 2019 odbędzie się 5 lutego 2019 r. pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”. Nadchodząca edycja Dnia Bezpiecznego Internetu zachęca wszystkich do aktywnego uczestnictwa w współtworzeniu twórczego i bezpiecznego środowiska online . Podczas obchodów DBI 2019 organizatorzy chcą podkreślić istotę współpracy pomiędzy różnymi sektorami przy wspieraniu pozytywnych zmian w sieci. Wszyscy powinniśmy angażować się w promowanie pozytywnych zastosowań internetu, promocję tolerancji oraz tworzenie kultury zrozumienia. Więcej informacji na stronie: https://www.saferinternet.pl/materialy-edukacyjne.html
Poznaj zasady bezpiecznego internetu.
Dnia 10 stycznia 2019r. klasy 1A i 2A pod opieką prof. Karoliny Magdziarz i prof. Iwony Dołęgi uczestniczyły w wykładach pt. „Fizyka w doświadczeniach” na wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej. Zajęcia poruszały tematy z zakresu mechaniki, termodynamiki, magnetyzmu i elektrostatyki. Prowadzący starał się przedstawić uczniom fizykę jako, jak to określił, miejsce do zabawy. Posługując się eksperymentami wyjaśniał pochodzenie twierdzeń i wzorów. Niezwykłą atrakcją dla młodzieży okazała się możliwość wykonania ich samemu pod czujnym okiem prowadzącego. Jednym z najciekawszych doświadczeń była tzw. Kula plazmowa wynaleziona przez Nikola Tesla. „Świecący gaz w kuli to zwykłe powietrze tylko nieco rozrzedzone. A tańczące włókienka to sznury plazmy - prądu elektrycznego przepływającego w gazie. Coś w rodzaju burzowego pioruna, tylko pod zmniejszonym ciśnieniem.”* Ten niezwykle widowiskowy eksperyment szczególnie zainteresował uczestników wykładu, którzy wyrazili swoje uznanie głośnymi oklaskami.
Mateusz Szata 2A
Tematem nr 1 jest obecnie bal gimnazjalny, który odbyła sie 5 stycznia 2019 w naszej szkole. Był to ostatni Bal Gimnazjalny pod hasłem oskarowej nocy. Obowiązkowo kreacja balowa, dla dziewcząt - buty na wysokim obcasie, wizażystka, manikiurzystka, dla chłopców - pierwszy "dorosły" garnitur no i rzecz jasna czerwony dywan. Odtańczony polonez, który - jak się okazuje - stał się miarą siły dla uczniów i wyszedł pieknie. Wszystkiemu patronowała instytucja szkoły.
W naszej szkole przeprowadzony został w grudniu konkurs na kartkę świąteczną w języku niemieckim. Uczestnicy wykazali się sporą inwencją twórczą. W LO I miejsce uzyskali ex aequo: Olga Troszczyńska (IC) i Mieszko Lech (IC) . Miejsce III, również ex aequo, otrzymali: Klaudia Łęczycka (IID) i Patryk Stefański (IB). W gimnazjum I miejsce uzyskała Maja Skrobowska (3c), a II – Marcin Tomasiewicz (3d). III miejsce nie zostało przyznane. Wyróżnione zostały natomiast prace autorstwa Joanny Sobieraj (3c) i Julii Marcinkiewicz (3b) oraz Aleksandra Zakrzewskiego (3b) i Oliwiera Śliwińskiego (3c).
Germaniści